zaterdag 14 juli 2012

Recept (kinda): Koolvis maar dan lekker




Yupp deze keer een snelle warme maaltijd van Liss.
Wat staat er op het menu?

Koolvis(diepvries)
Aardappelen (celavita krieltjes)
Sperziebonen (diepvries)
Jus (zelfgemaakt)

Klink allemaal erg saai, but give it your own twist!
Wanneer ik kook, kook ik niet volgens hoeveelheden, maar ik kook naar mijn eigen smaak.

~ Een beetje van dit.. Ohh een beetje van dat.. oehh dat ruikt lekker ~



Als allereerst had ik mijn aardappeltjes aan de kook gezet, easypeasie!
Daarna had ik besloten de koolvis te ontdooien en aan 1 kant te paneren,
hiervoor had ik paneermeel + rozemarijn, gemberpoeder en Caribische kruiden gebruikt.
Ik had 1 kant van de vis gewenteld in een losgeklopt ei, en vervolgens lekker in het paneermengsel gedrukt,
dit had ik 2 keer herhaald voor een extra krokante bovenlaag.

Vervolgens had ik de sperziebonen aan de kook gezet met een beetje zout, niks moeilijks aan.
Terwijl alles lekker aan het koken was, had ik een pan op middelhoog vuur gezet met olijfolie en een klontje boter.
Eerst had ik de gepaneerde kant lekker krokant laten bakken en na 3 minuten had ik dit omgedraaid en laten bakken totdat het gaar was.

(Intussen de tijd gehad om de aardappelen af te gieten etc.)

Nadat de vis uit de pan was, lagen er nog lekkere restjes in de pan. Deze had ik natuurlijk gebruikt om de jus van te maken.
Ik had het vuur wat hoger gezet, half glaasje water erbij gegooid zodat alles lekker losliet van de pan,
daarbij heb ik 1 volle theelepel pindakaas gedaan om het sausje dikker te maken en 1 tl sesamolie voor een lekkere nootige smaak.
Evt. nog wat zout/peper toevoegen aan de jus en serveren maar!

- Liss

Geen opmerkingen:

Een reactie posten