zaterdag 17 oktober 2015

Recept: Applepie Havermout

havermout met tuttifrutti en whey isolaat crispy


Oatmeal oftewel Havermout, ik was er eerder niet zo'n liefhebber van maar ik ben weer van het 'goed ontbijten' en havermout is nu niet meer weg te slaan.
Het is goedkoop, gezond en er zijn heel veel recepten waarbij je havermout kan gebruiken, maar vandaag heb ik het over havermoutpap.



In the past I wasn't a great fan of Oats, but I'm back to ' good breakfast' and now I can't do without it 

It's cheap, healty and there are many recipes that use oatmeal, but today I'ts about the porridge.

Tegenwoordig duurt het niet meer lang om een lekkere havermoutpap te maken. vroeger was het nog zo dat je met gemak een uur bezig was met het garen van de pap, maar die tijden zijn voorbij 'Gelukkig maar'

In de supermarkt heb je de A-merken en B-merken, en ik heb ze natuurlijk beide getest en vergeleken en het A-merk viel vies tegen doordat er veel vliesjes in zaten en dit terwijl het 2x zo duur is (heel irritant als je dit constant tussen je tanden hebt of moet uitspugen).
Verder was het uiteraard gewoon exact hetzelfde, dus mijn tip is: BUY THE CHEAP STUFF


Now a days it doesn't take long to make tasty porridge, back in the days it could easily take you an hour to cook the porridge, but those days are over!
'Thank goodness'

In the supermarket you have premium brands and generic brands, and I've obviously tested both and compared them. The premium brand really disappointed me because there still were many membranes, but it's 2x as expensive!
(it's so annoying having the membranes stuck between your teeth)
Furthermore, it was obviously exactly the same, so my tip is: BUY THE CHEAP STUFF

Op naar een van mijn favoriete recepten




Wat heb je nodig?
80gr havermout
400ml water of melk*
1 grote appel
50gr. rozijnen
2 theelepels kaneel
snufje zout

Meng de havermout, snufje zout en water in een pan en zet het op laag vuur.
Voeg de kaneel toe en roer dit door.
Schil en snijd de appels in kleine blokjes en voeg dit toe.
Voeg de rozijnen toe en blijf dit roeren totdat de havermout kookt.
Kook de havermout 3 tot 5 minuten door en haal dan van het vuur.

What do you need?
80gr oatmeal
400ml water or milk *
1 large apple
50gr. raisins
2 teaspoons cinnamon
pinch of salt


Mix the oatmeal, pinch of salt and water in a saucepan and place over low heat.
Add the cinnamon and stir.
Peel and cut apples into small cubes and add it.
Add the raisins and continue to stir until the oatmeal cooks.
Cook the oatmeal 3 to 5 minutes and then remove from heat.
Overgoten met koude melk en wat agavestroop


*Ik maak mijn havermout altijd met water, dit omdat het dan minder plakkerig en dik is 'behangplaksel'

Liefs,
Lissy

Geen opmerkingen:

Een reactie posten