donderdag 17 december 2015

Recept: Rode linzen burgers



Ik ben altijd in voor het proberen van nieuwe recepten, ik ben zelf geen vegetarier maar vind het wel fijn om zo nu en dan mijn eiwitten uit andere voeding te halen dan vlees. Zo had ik laatst gedroogde bonen, linzen en kikkererwten gekocht voor meer variatie in de keuken. Ik wilde laatst graag vegan burgers proberen en heb nu een lekker recept om te delen met jullie. Ik heb niet veel foto's omdat het meer een trial was, dus in de toekomst komt er een edit met meer foto's


Benodigdheden:
200 g rode linzen
3 wortels
1/2 tl fijn gemalen zeezout
2 tenen knoflook
1 rode ui
50 gr. maismeel
2 etl. tomatenpuree
Handje verse koriander
Chilipoeder naar smaak
2 tl gemalen komijnzaad
1 tl kurkuma
Zwarte peper naar smaak

Bereidingswijze:

Was de linzen en kook ze in een pan met water.
Laat de linzen 10 minuten doorkoken.
Rasp ondertussen de wortels.
Hak de knoflook, uien en koriander fijn.
Giet de linzen af en laat ze goed afdruipen.
Meng alle bovenstaande ingrediƫnten goed door elkaar met een grote lepel in een grote kom.
Kneed de mix goed door, zodat de smaken zich goed kunnen mengen.
Maak er nu 4-6 burgers van(ik heb mijn burgers ook nog in wat maismeel gewenteld).
Je kunt nu de burgers afbakken in de oven of bakken in de pan totdat ze goudbruin zijn.
Als je ze in de oven afbakt doe je dit 20 minuten op 200 graden en keer je ze na 10 minuten om.
De burgers die je niet direct eet kun je nog 48 uur in de koelkast bewaren, verpak ze in vershoudfolie. Je kunt de burgers weer opwarmen in de oven of even bakken in een pan met wat olie.


Eet smakelijk!
Thank you for stopping by, come again! - Liss

Geen opmerkingen:

Een reactie posten