donderdag 16 juni 2016

Come closer: 16 weken zwanger van de 2e





Jaaaa je leest het goed, ik ben weer in verwachting! Mijn partner en ik zijn er heel gelukkig mee, we wilden al eerder een 2e kind maar we besloten er nog een tijdje mee te wachten en nu is het zo ver!


Ik ben 16 weken zwanger, nog 4 weken te gaan en dan alweer halverwege de zwangerschap, het lijkt dit keer zo snel te gaan en misschien komt het omdat ik al weet wat mij te wachten staat tijdens de zwangerschap.

Wederom ben ik sinds de 8e week weer erg ziek geweest, waardoor ik mij gedwongen voelde om het al vroeg aan mijn baas te vertellen, want ik werk nog 24 uur in de week. Ik was hele dagen misselijk, had last van maagbranden, oprispingen en vermoeidheid waardoor ik niet meer scherp was en dat vond ik in mijn werk erg lastig. Eten gaat dit keer wel beter, in het begin at ik alleen waar in zin in had en nu eet ik weer als gewoonlijk gezond en veelzijdig en natuurlijk heb ik ongezonde verlangens maar dat vertel ik later wel.

Na 12 weken heb ik het aan familie verteld, om precies te zijn op moederdag! Ik vond dat wel een leuke verrassing en zo kon ik ook een aantal mensen vertellen dat ik daarom een beetje als een holbewoner heb geleefd en een paar leugentjes om eigen bestwil heb verteld (hihii).

Maargoed laten we doorgaan met de updates!!


Symptomen

Vermoeidheid
(Lichtelijk) misselijk
Maagbranden

Veranderingen aan lichaam

Buikomvang voor zwangerschap: 74cm
Buikomvang bij 16 weken zwangerschap: 78cm
Aangekomen: 2.6kg

Nieuws

Net als bij de vorige zwangerschap groeien mijn haar en nagels als kool, ik zou daar best iemand voor in willen huren om voor mij bij te houden haha. Ik sport nu 1 dag in de week en doe dan krachttraining, verder maak ik ook 1-2x in de week een lange wandeling met mijn kleine man die nu trouwens 2 jaar is. Ik moet ook zeggen dat ik fysiek veel sterker ben dan bij de eerste zwangerschap en hopelijk zorgt dat ervoor dat ik minder lichamelijke klachten krijg dan de vorige keer, ik houdt jullie op de hoogte!

Op 23-05-2016 hebben we voor het eerst het hartje horen kloppen en dat was weer magisch, het blijft bizar hoe zo'n klein bundeltje uitgroeit tot een mens. We willen het geslacht misschien niet weten alhoewel ik ook veelte nieuwsgierig ben dus over 4 weken komen jullie erachter waar we voor hebben gekozen.

Ontwikkeling van de kleine
De baby is zo groot als een avocado, weegt zo'n 100gr en is ongeveer 11,6 cm van kruin tot romp. Het gehoor begint zich te ontwikkelen en de spieren worden sterker. De oogleden zitten nog dicht maar de baby kan wel licht detecteren.


Tip
Vitamines van essential organics zijn erg makkelijk weg te krijgen, zelfs als je misselijk bent. Het zijn namelijk plantaardige capsules waar geen smaak of reuk aan zit en ze zijn superklein in tegenstelling tot de normale zwangerschap vitamines die er verkocht worden. Ook heb ik voor essential organics gekozen omdat het biologisch actief foliumzuur bevat, deze vorm van foliumzuur word beter opgenomen door het lichaam. Ik heb de zwanger essentials gebruikt die verrijkt is met vitamine D, B12 en ijzer.

Leuk dat je de tijd hebt genomen om mijn blogpost te lezen, wil je weten hoe mijn zwangerschap verder verloopt? Lees dan ook gelijk mijn 20 weken update

- Liss

Geen opmerkingen:

Een reactie posten