zondag 19 juni 2016

Mobile recipe: Aziatische noodlesoep



Simpel een smakelijke soep op tafel zetten die geinspireerd is door de aziatische keuken? Ja dat kan binnen 20 minuten!


Op de bovenstaande foto heb ik runderbouillon gebruikt en rosbief, je kunt het natuurlijk ook volledig vegetarisch maken door een kruidenbouillon te gebruiken en tofu als vleesvervanger.
Ook kan je kippenbouillon gebruiken en daarin een stuk kip gaarkoken om vervolgens bij je soep te serveren, wees creatief!



Benodigdheden voor 2 personen
6 grote bladen chinese kool
150 gr paddestoelen naar keuze
1,5l water
2 bouillonblokjes; Maggi extra krachtige runderbouillon
8 dunne plakken rosbief
100 gr mihoen
evt. 1tl. sesamolie en lenteui

Werkwijze
Snijd paddestoelen en chinese kool in makkelijk eetformaat.
Breng water aan de kook met de bouillonblokjes.
Kook de mihoen in de bouillon (3 minuten).
Haal alle mihoen uit de bouillon met een schuimspaan en gooi de kool en paddestoelen in het bouillon en laat dit 10 minuten zachtjes koken.
Spoel de mihoen na het koken af met koud water zodat de mihoen niet verder gaart, voeg een theelepel sesamolie toe aan de mihoen voor extra smaak.
Bereid een kom voor met 4 plakjes rosbief en de hoeveelheid mihoen die je wilt eten en serveer daar overheen de kokend hete soep, deze zorgt ervoor dat de rosbief gaar wordt. Voor nog meer smaak kan je als garnering fijngesneden lenteui toevoegen.

Mobile recipe heb ik bedacht om snel de gemakkelijkste recepten te delen met jullie, ik maak de foto's met mijn telefoon en beschrijf daarbij hoe ik het heb gemaakt, het zal dus niet zo uitgebreid zijn als mijn gewoonlijke recepten.

- Enjoy it! And please come again - Liss



Geen opmerkingen:

Een reactie posten