donderdag 7 juli 2016

Come closer: 20 weken zwanger van de 2e



Yess alweer halverwege, maar het is nog niet voorbij met de misselijkheid dus ben maar zelf op onderzoek uit gegaan, want dat gezeur van "dat hoort er allemaal bij hé" ben ik helemaal zat! Waar ik al snel op stuitte was dat misselijkheid en vermoeidheid tijdens de zwangerschap ook kan duiden op een vitamine B12 tekort, dit kan liggen aan een opname of inname probleem om het simpelweg te zeggen. Wanneer je een tekort aan vitamine B12 hebt, neemt je lichaam ook slecht vitamine B11 op (foliumzuur), dus ik vroeg mij eigenlijk af waarom ze niet standaard controleren op deze vitamines in het lichaam, aangezien je toch je bloed moet laten onderzoeken. Ik heb gebeld met mijn huisarts om te vragen of ik kon starten met 500mg vitamine B12 per dag en dat vond hij prima, als mijn misselijkheid en vermoeidheid na een week zou afzakken zou dit betekenen dat ik geen opname probleem heb en dat ik het om de dag zou kunnen blijven nemen. Ik zal jullie op de hoogte houden!


Op naar de zwangerschapsupdate!
Symptomen

Vermoeidheid
Beetje last van bekken
Misselijkheid

Veranderingen aan lichaam

Je ziet duidelijk een zwangerschapsbuikje buikje, al zou je met bepaalde kledingstukken nog kunnen denken dat ik gewoon een opgeblazen buik heb!
Buikomvang voor de zwangerschap: 74 cm
Buikomvang bij 20 weken zwangerschap: 83 cm
Aangekomen: 4.6 kg tot nu toe
Helaas weer hormonale pukkeltjes

Nieuws

We zijn met het gezin erop uit geweest! We zijn namelijk een hele dag naar de Efteling geweest en het was heerlijk! Het weer was super, ik had een goede dag en we zijn in veel attracties geweest op de achtbanen na natuurlijk hihi. Het was voor mij de allereerste keer in Efteling en ik moet zeggen dat het groter is dan ik had verwacht veeeel groter, erg gezellig en superleuk voor een kind vanaf 2,5 jaar omdat ze dan van alles zelf kunnen ondernemen. Dus over een jaar of 3 weer over doen haha! Verder heb ik een heuse mama fiets cadeau gegeven aan mijzelf, ik had sowieso een nieuwe fiets nodig dus heb ervoor gekozen om te upgraden naar een mama fiets waar ik jarenlang plezier van zal hebben met de kids.



Verder was het wel een relaxte maand moet ik zeggen, de baby beweegt lekker en zo nu en dan voel ik het ook al aan de buitenkant lucky me. In de volgende maand heb ik 2 weekjes vakantie en nog niets gepland, maar als het nog goed weer is zullen we zeker wat strandjes afgaan.

Ontwikkeling van de kleine
De baby is ongeveer zo groot als een kleine banaan en weegt zo'n 320 gram. De lengte van de baby is van top tot teen zo'n 25 cm.
De baby zal steeds meer van het vruchtwater gaan slikken, dit is een goede oefening voor de spijsverteringskanalen.


Leuk dat je de tijd hebt genomen om mijn blogpost te lezen, wil je weten hoe mijn zwangerschap verder verloopt? Lees dan binnenkort mijn 24 weken update

- Liss

Geen opmerkingen:

Een reactie posten