zaterdag 15 oktober 2016

Come closer: 34 weken zwanger van de 2e


Zo zo.. geen 4 maar 6 weken sinds mijn laatste blogpost, dat kan toch niet?! 
Ik zal eens even vertellen wat er in de afgelopen 6 weken is gebeurt ^_^


Partyplanning, geslaagd cars feestje, 3 weken lang griep, 2 weken daarvan toch gaan werken, ziek en zwanger mama zijn, moe moe moe, nutteloos voelen, rotweer! Blegh wat heb ik mij lang slecht gevoeld.
Daarnaast duurde het nog langer voordat ik aan de blogpost begon omdat wij op huizenjacht zijn, we willen heel graag kopen en het liefst willen we dat in 2016 nog realiseren maar dat betekend ook dat we ons goed moeten verdiepen in het wereldje van hypotheken, taxaties, rentes, bezichtigingen, noem maar op.. want we willen niet voor 'onverwachte' verrassingen komen te staan. Maar daarover straks meer... eerst op naar de updates.


Symptomen

Last van mijn ribben (rugzijde)
Last van mijn lies
Snel moe
Bekken instabiliteit
Rusteloosheid


Veranderingen aan lichaam

Het voelt voor mij alsof er in de laatste 6 weken niet veel is veranderd aan mijn lichaam, ik kan wel voelen dat de baby minder ruimte heeft aangezien hij nu diep in mijn bekken ligt en met zijn billen/beentjes vaak tegen mijn ribben aan drukt. Ook merk ik dat ik minder spierkracht heb, dus ik wil wel voorzichtig aan wat kleine oefeningen doen om mijn spieren te versterken.
Buikomvang voor de zwangerschap: 74 cm
Buikomvang bij 34 weken zwangerschap: 94 cm
Aangekomen: 8,6 kg

Nieuws

Tijdens mijn bezoek aan de verloskundige, heeft ze niet goed kunnen voelen hoe de baby nou precies ligt omdat hij al erg diep in mijn bekken ligt, dit verklaard ook gelijk waarom ik erg veel last heb van mijn bekken. Bij mijn volgende bezoek zal ik dus een echo krijgen zodat ze goed kunnen zien hoe de kleine ligt. Verder heeft hij het goed in mijn buik en beweegt hij erg veel.

Wandelen gaat mij echter steeds slechter af omdat de kleine zo laag ligt. Ik krijg vaak harde buiken bij lichte inspanning en veel pijn in mijn bekken als ik wat sneller loop of wat langere afstanden afleg, in mijn laatste blogpost had ik verteld dat ik het rustiger aan moest doen, dus had ik besloten om de laatste 2 weken voor mijn verlof een half dagje minder te werken, zodat ik tenminste wat energie overhield om wat te ondernemen met mijn kind.

Over de huizenjacht! We hebben een huis op het oog, maar weten ook dat het voor teveel op de markt staat aangeboden, dus dat wordt onderhandelen! Natuurlijk zou het erg jammer zijn als de koop niet doorgaat...maar we laten ons natuurlijk ook niet belazeren he! Fingers crossed guys.

Inmiddels ben ik dus 34 weken zwanger en dat betekend dat ik eindelijk met zwangerschapsverlof ben JOEPIEEE ja sorry maar ik was echt aan het aftellen. Dit zal mij zoveel meer rust geven, zowel lichamelijk als geestelijk haha. Maar guysss dat betekent ook dat ik nog maar 6 weken te gaan heb, hoe bizar is dat?!

Ontwikkeling van de kleine

De baby is ongeveer zo groot als een cantaloupe, weegt ongeveer 2200 gram en is zo'n 43cm van top tot teen, het is dus duidelijk dat de baby nu sneller groeit in gewicht dan lengte.
Alles werkt al voldoende. De nieren kunnen het op eigen kracht redden, en ook de longetjes zijn zo goed als klaar. Zo'n 99% van de baby's die in deze week geboren worden, overleven zonder veel problemen buiten de baarmoeder en dat is een hele geruststelling, maar de baby mag nog minstens 3 weken in mijn buik blijven.

Leuk dat je de tijd hebt genomen om mijn blogpost te lezen, ik zie je graag terug bij mijn 36 weken update

Geen opmerkingen:

Een reactie posten