woensdag 2 november 2016

Come closer: 36 weken zwanger van de 2e

wachten wachten wachten


Jajaja ik ben dit keer op tijd met het plaatsen van mijn update, geniet ervan :D


Symptomen

Last van mijn rug
Last van mijn lies
Vermoeidheid
Bekken instabiliteit
Slaapgebrek


Veranderingen aan lichaam

Spiermassa wordt steeds minder, waardoor het lijkt alsof ik niet aankom, maar niets is minder waar!
Buikomvang voor de zwangerschap: 74 cm
Buikomvang bij 36 weken zwangerschap: 94 cm
Aangekomen: 9,1 kg

Nieuws

Ik heb intussen een echo gehad om te zien of de baby wel goed ligt en dat ligt hij zeker hoor! Hij ligt met zijn hoofdje diep in mijn bekken, met zijn billetjes omhoog en met de voetjes onder mijn rechterribben en toch heb ik daar met deze zwangerschap gelukkig geen last van. Ook heb ik 2 weken na de echo een afspraak gehad om de bevalling door te nemen aangezien ik dit keer thuis wil bevallen en ik voelde me erg goed na het gesprek, en omdat de grote kleine man nog benieuwd was naar de baby, heb ik stiekem nog een echo gehad en de baby zag er goed chubby uit!

Ik had jullie ook al verteld dat lopen steeds moeilijker wordt voor mij en ik moet zeggen dat het helaas nog erger is geworden, ik had gelukkig mijn "medische" buiksteunband bewaard van de 1e zwangerschap en dat helpt gelukkig enorm wanneer ik de grote kleine man naar de creche moet brengen, of wat huishouden doe. En verder helpt het natuurlijk enorm mee dat ik met zwangerschapsverlof ben.

EN... de huizenjacht gaat door.. iets minder leuk maaaaaarr we zullen vast iets beters vinden in de toekomst en richten ons nu maar op de laatste zwangerschapsweken.

Ohja, normaal gesproken is het zo dat je aan het einde van de zwangerschap wekelijks een afspraak hebt met de verloskundige, maar in mijn geval gaat het zo goed dat ik de volgende afspraak pas weer heb op het moment dat ik 39 weken zwanger ben en dat vindt ik heerlijk haha.

Ontwikkeling van de kleine

De baby is ongeveer zo groot als een krop romeinse sla (die referenties met voedsel blijf ik grappig vinden), hij weegt ongeveer 2800 gram en is zo'n 45cm van top tot teen. Aan het einde van de week is het al veilig om te bevallen zonder complicaties wat een hele geruststelling is, ik kan niet wachten om de baby te ontmoeten maar hij mag nog wel een aantal weekjes warm in mijn buik blijven zitten!

Leuk dat je de tijd hebt genomen om mijn blogpost te lezen, ik zie je graag terug bij mijn 40 weken update

Geen opmerkingen:

Een reactie posten